Blogs | 21 mei 2020

Hoe belangrijk is creativiteit voor je verkoop?

Bags and Shoes

Marco van Basten, toen hij bondscoach was: ‘Waar staat geschreven dat ik consequent moet zijn?’ Zo is het maar net. Na eerdere uitvoerige blogs, durf ik het dit keer daarom aan om een ultrakorte blog te schrijven. Ter afwisseling en natuurlijk ter lering. Deze live-blog gaat over het veelbesproken onderwerp ‘verkoopgerichte creativiteit voor MKB-ondernemers’.

Datacenters vol
Googel maar eens: hele datacenters zijn volgeschreven over creativiteit in de zakelijke markt. Vooral allerlei theorieën, filosofieën en modellen krijg je op je beeldscherm of smartphone te zien. Ik hou het graag zo praktisch en bondig mogelijk. Want je hebt wel meer te doen. Business bijvoorbeeld. Ik mag trouwens wel zeggen dat ik op het gebied van verkoopgerichte creativiteit, met name in de b-t-b-markt, enige ervaring heb (28 jaar om precies te zijn). Gebleken is dat, ondanks of misschien wel juist door de stortvloed aan verkoopgerichte communicatie het belang van creativiteit steeds meer toeneemt om de gestelde doelen te bereiken. Die doelen kunnen zijn het hanteren van een duidelijke profilering maar vaak gaat het vooral om het verkrijgen van meer respons/conversie en het behalen van meer omzet en winst.

Creativiteit, een wondermiddel?
Ook jouw webbezoeker wil, bewust of onbewust, verrast, geprikkeld, verleid en vervolgens geactiveerd worden tot een persoonlijke kennismaking, een offerte-aanvraag of een directe aankoop. Aangetoond is dat het alleen maar opsommen van ‘keiharde’ verkoopargumenten niet meer werkt. Is creativiteit dan een wondermiddel? Natuurlijk niet, maar als je verkoopgerichte creativiteit slim en praktisch inzet kan het wel fors bijdragen aan het behalen van je (verkoop)doelstellingen. Interesse om verkoopgerichte creativiteit in te zetten binnen jouw bedrijf? Laten we dan eens afspreken. Dat kost je hooguit een kop koffie en levert je altijd de nodige inspiratie op.

Over Jeroen van Netten / Rhinoz (web)tekst + marketing

Rhinoz (web)tekst + adviesTekst-expert/copywriter Jeroen van Netten van 1-mans bureau Rhinoz (web)tekst + marketing in Soest is gespecialiseerd in verkoopstimulerende content marketing.
En in het makkelijk uitleggen van complexe materie. Je mag ‘m gerust een veelzijdige en creatieve vakidioot noemen. Hij schrijft o.a. zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO webteksten), korte teksten voor e-mails en blogs maar ook lekker leesbare teksten voor whitepapers en e-papers. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

Interesse in een inspirerend adviesgesprek? Maak vrijblijvend een afspraak.

Effectieve WordPress website/webshop of (SEO) teksten nodig? Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.