Blogs | 21 mei 2020

De 25 gruwelijkste MKB-kantoortermen van 2018

Ikzelf ben ondertussen allergisch voor de woorden duurzaamheid, transparantie en transitie.

En ik krijg echt hevige jeuk van de afgekloven term ‘bruggen bouwen’. Het MKB-ondernemersplatform “De ondernemer” heeft een groot aantal ergerlijke maar populaire kantoortermen verzameld.

Daaruit heb ik een top 25 van gruwelijkste kantoortermen van 2018 geselecteerd. Kortom, ik heb beschikbare content hergebruikt en bewerkt.

Content curation noemen we dat. Zelf vind de term ‘hergebruik van content’ minder ‘snijerig’ klinken. Hoe dan ook, ook jij kunt je voor je nieuwe content op je website, in je blogs en e-mailings laten inspireren door bestaande content.

Zelf gebruik je onderstaande gruwelijke kantoortermen natuurlijk nooit. Of wel? Gruwel je even mee met onderstaande MKB-kantoortermen?

  1. Ergens een klap op geven – “Zullen we daar morgen definitief een klap op geven?”
  2. Ergens een plasje over doen – “Voordat je de definitieve content aanlevert, moeten enkele mensen daar nog even hun plasje over doen.”
  3. Ik hoor wat je zegt, maar… – “Ik hoor wat je zegt, maar we doen het toch op mijn manier.”
  4. Parkeren – “Dat parkeren we tot na de vakantie.”
  5. Iets over het weekend heen tillen – “Zullen we deze meeting over het weekend heen tillen?”
  6. Iets over de schutting gooien – “Ik zal die webtekst straks over de schutting gooien.”
  7. Ergens op schieten – “Als je je voorstel tijdens de meeting presenteert, kunnen we er allemaal even op schieten.”
  8. Iets tegen iemand aan houden – “Mag ik onze nieuwe contentstrategie straks even tegen je aan houden?”
  9. Klankborden – “Zullen we hier met het team morgen even over klankborden?”
  10. Aftikken – “Laten we dat agendapunt even snel aftikken.”
  11. Funnelen – “Het is belangrijk om alle inzichten goed te funnelen naar een overzicht.”
  12. Laaghangend fruit – “Om je online marketing te optimaliseren, beginnen we met laaghangend fruit.”
  13. Piketpaaltjes slaan – “Laten we vooraf duidelijk piketpaaltjes slaan voor dat nieuwe project.”
  14. Op de rails zetten – “We moeten die campagne zo snel mogelijk op de rails zetten.”
  15. Iets aanvliegen – “Vlieg je ‘m alleen aan vanuit marketing, dan is er te weinig budget.”
  16. Tackelen – “Hoe kunnen we deze uitdaging het slimst tackelen?”
  17. Optuigen – “Ik weet al precies hoe we dit project gaan optuigen.”
  18. Core business – “Veiligheid is onze core business.”
  19. Call – “Ik ga zo naar boven want ik heb om 12:00 uur een call met New York.”
  20. On hold – “Laten we dat project maar even on hold zetten.”
  21. Commitment – “We willen een nieuwe werknemer met net dat stukje extra commitment.”
  22. In je kracht staan – “Ik sta volkomen in mijn kracht binnen dit bedrijf.”
  23. Stip aan de horizon – “Een business starten in België is mijn volgende stip aan de horizon.”
  24. Co-creatie – “Die campagne is een co-creatie met onze marketingafdeling.”
  25. Meenemen – “Goede vraag, die gaan we maandag meenemen in de vergadering.”

Over Jeroen van Netten / Rhinoz (web)tekst + marketing

Rhinoz (web)tekst + adviesTekst-expert/copywriter Jeroen van Netten van 1-mans bureau Rhinoz (web)tekst + marketing in Soest is gespecialiseerd in verkoopstimulerende content marketing.
En in het makkelijk uitleggen van complexe materie. Je mag ‘m gerust een veelzijdige en creatieve vakidioot noemen. Hij schrijft o.a. zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO webteksten), korte teksten voor e-mails en blogs maar ook lekker leesbare teksten voor whitepapers en e-papers. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

Interesse in een inspirerend adviesgesprek? Maak vrijblijvend een afspraak.

Effectieve WordPress website/webshop of (SEO) teksten nodig? Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.