Uitstelgedrag – blog

Dit keer een nogal korte blog. Want het is eindelijk gaan zomeren. En eigenlijk geen weer om een blog te schrijven. Of om ander werk uit te voeren. Vind je ook niet?

Door het heerlijke zomerse weer krijg ik extra last van een kwaal waar ik al jaren aan lijd. Jij misschien ook: uitstelgedrag. Oftewel: het vooruitschuiven van werkzaamheden.

Moet ik met een tekstproductie op de proppen komen, SEO-tekst voor een website bijvoorbeeld, dan ga ik vaak allerlei andere dingen doen. Die stuk voor stuk heel urgent zijn. Niet dus.

Je kent het wel: ik ga mijn e-mail opruimen. Mijn projectmappen ordenen. En allerlei zakelijke contacten nabellen. En dan, als ik ongeveer niets spoedeisends meer kan verzinnen, begin ik met schrijven.

Dan ben ik niet meer te stoppen. Mijn vrouw Miranda die vanaf 12.30 uur minstens drie keer naar boven schreeuwt “Kom je nog eten?” weet het dan: heeft geen zin. Ik ben lekker aan het schrijven.

Misschien overweeg jij al een tijdje om je website (eindelijk) te verbeteren. Zodat het niet slechts een ‘visitekaartje’ is. Maar een effectieve sales machine. Die je meer bezoekers, klanten en omzet oplevert.

Het zou zo maar kunnen dat je die o zo belangrijke verbetering telkens maar voor je uitschuift.

En denkt: ‘dat komt later wel. In de zomer. Nee toch maar ná de zomer. Of misschien is het beter om dit eind van het jaar op te pakken. Zodat we in het nieuwe jaar een klant- en Google-vriendelijke website hebben.’

Je lijdt dan – net als ik en velen anderen – aan uitstelgedrag. Gelukkig is er een remedie: het zelfhulpboekje
‘Eat that Frog.’

Als je elke ochtend begint met het eten van een levende kikker, zal de rest van de dag een makkie zijn.

‘Eat that Frog’ laat zien hoe je die uiteraard spreekwoordelijke kikker kunt opeten. Oftewel hoe je moet beginnen met de taken waar je het minst zin in hebt.

In dit lekker praktische Nederlandstalige boekje over productiviteit legt auteur Brian Tracy uit dat succesvolle mensen niet al hun taken proberen uit te voeren. Maar zich focussen op de belangrijkste taken.

Hierbij zorgen ze ervoor dat die goed gedaan worden. Hij onthult onder meer hoe je voorkomt dat technologie jouw kostbare tijd domineert. En hij geeft 21 tips die je helpen om te stoppen met uitstellen.

Het boekje is onder meer te koop bij Bol.com. Of je het nu wel of niet koopt: wil je bijvoorbeeld je website verbeteren? Onder meer met overtuigende teksten? Stel dat niet uit.

Bel me gewoon: 0654.220.452. Of mail me.

Niet morgen. Gewoon vandaag.

Wat ook kan: via Microsoft Teams 30 minuten met mij sparren over jouw website. Of over jouw webteksten. Wellicht over de teksten voor je e-mail, blog of whitepaper. Plan mij maar in.

Over Jeroen van Netten / Rhinoz (web)tekst + marketing

Rhinoz (web)tekst + advies

Tekst-expert/copywriter Jeroen van Netten van 1-mans bureau Rhinoz (web)tekst + marketing in Soest is gespecialiseerd in verkoopstimulerende content marketing. En in het makkelijk uitleggen van complexe materie. Je mag ‘m gerust een veelzijdige en creatieve vakidioot noemen. Hij schrijft o.a. zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO webteksten), korte teksten voor e-mails en blogs maar ook lekker leesbare teksten voor whitepapers en e-papers. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

Interesse in een inspirerend adviesgesprek? Maak vrijblijvend een afspraak.

Scroll Up