Nieuwe bijbel – blog

Ik kan me zo voorstellen dat je zakelijk online actief bent. Kan niet anders. Want anders had je dit nu niet gelezen.

Natuurlijk weet ik niet exact in welke branche je actief bent. En of je net als ik een ZZP’er bent. Of marketingdirecteur van een groot bedrijf. Maakt nix uit: ik heb een geweldig goede boekentip voor je.

‘Online invloed’ is een regelrechte ‘must read’. Dat vind ik zelf. Maar ook allerlei andere autoriteiten waaronder collega-content marketeers en collega-online marketeers.

Geldt bijvoorbeeld voor Raymond Veldkamp (zoekmachine-optimalisatie-specialist), waarmee ik onder meer het platform ZakenVerhalen.nl run.

Sterker nog: deze bijzonder gewaardeerde zakenpartner van me dwong me onlangs bijna lijfelijk om deze nieuwe ‘bijbel’ op het gebied van online marketing te gaan lezen.

Volgzaam als ik kan zijn heb ik dat gedaan. Prima tijdsinvestering. Ik ben er minstens zo lyrisch over als Raymond. En geloof me: ik heb geen aandelen in de uitgeverij. Was het maar waar.

Eindelijk geen gortdroog en taai leerboek. Maar een onbetwist ‘smulboek’. Waarbij je al smullend en lezend volop leert.

Bijvoorbeeld hoe je van kijkers kopers maakt. En hoe je afhakers omtovert in aanhakers.

Als copywriter/content marketeer met ‘slechts’ 30 jaar ervaring vind het hoofdstuk over het slim toepassen van gedragspsychologie voor het behalen van meer resultaat uit je website, webshop, app en online campagnes het meest fascinerend.

Psycholoog en user experience webdesigner Joris Groen en overtuigingsgoeroe Bas Wouters hebben samen ruim 40 jaar praktijkervaring en leggen in ‘Online invloed’ haarfijn uit wat werkt en wat niet. En ook waarom.

Ze baseren zich op hun eigen ervaringen. Maar ook op de inzichten van de belangrijkste gedragswetenschappers. Zoals Cialdini, Fogg en Kahneman.

Die vervallen in hun boeken nogal eens in veel dorre theorie. Daaraan bezondigen de auteurs van ‘Online invloed’ zich zeker niet.

Met ruim 40 succescases uit de praktijk en meer dan 150 illustraties van do’s and don’ts is dit zonder meer de meest complete gids voor het optimaliseren van je online (verkoop)resultaten.

Joris Groen verbeterde de verkoopresultaten van honderden websites, webshops, apps en online campagnes. Onder meer van Bol.com, Mercedes-Benz en KLM.

Bas Wouters is overtuigingsexpert een veelgevraagde spreker. Met zijn online leadgenerator keukenplaats.nl zorgde hij voor een enorme tumult in de keukenbranche. Bovendien genereerde hij een miljoenenomzet voor zijn opdrachtgever.

Als enige in Nederland mag Joris Groen zich Cialdini Method Certified Trainer noemen. Het boek ‘Online invloed’ kost € 27,50 en is onder meer verkrijgbaar bij bol.com.

Heb jij geen tijd om het boek ‘Online invloed’ te lezen? En/of heb je à la minute praktische hulp nodig bij het schrijven/redigeren van activerende content voor je website of andere online marketingmiddelen?

Bel me gewoon even (0654.220.452). Of laat mij contact met jou opnemen.

(Bekijk alle blogs)

Over Jeroen van Netten / Rhinoz (web)tekst + marketing

Rhinoz (web)tekst + advies

Tekst-expert/copywriter Jeroen van Netten van 1-mans bureau Rhinoz (web)tekst + marketing in Soest is gespecialiseerd in verkoopstimulerende content marketing. En in het makkelijk uitleggen van complexe materie. Je mag ‘m gerust een veelzijdige en creatieve vakidioot noemen. Hij schrijft o.a. zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO webteksten), korte teksten voor e-mails en blogs maar ook lekker leesbare teksten voor whitepapers en e-papers. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

Interesse in een inspirerend adviesgesprek? Maak vrijblijvend een afspraak.

Scroll Up