‘Ik word gek’, verzuchtte ze – blog

Ik schrijf onbetaald – maar met veel plezier – voor enkele goede doelen en vrijwilligersorganisaties.
Deed ik ook een tijdje voor het prachtige Openluchttheater Cabrio in mijn bosrijke woonplaats Soest.

Het is echt een aanrader om ’s zomers eens naar dit gezellige theatertje toe te gaan. Maar dit terzijde.

Tijdens een veel te gezellige bijeenkomst met al hun circa 50 vrijwilligers raakte ik op het podium van Cabrio in gesprek met een aantrekkelijke blonde dame. Van een jaartje of 30. Schat ik in.

Ze werkt als marketing manager bij een middelgroot technisch installatiebedrijf. Met vooral klanten in de business to business.

Met een onweerstaanbaar leuk gevoel voor overdrijving verzuchtte ze: ‘Ik word gek. We hebben met z’n allen
3 maanden keihard aan onze nieuwe website gewerkt. En ik dacht dat die nu helemaal top is. En eindelijk af,
wat een bevalling.’

‘De vormgeving is heel modern en fris, we hebben prachtige beelden, onze website  ziet er goed uit op smartphones, tablets en desktops, we hebben allerlei nieuwe technieken gebruikt en op onze nieuwe website hebben we nu heel veel leuke content.’

‘En nu vertel je mij hoe belangrijk het gebruik van de juiste zoekwoorden en zoektermen in alle kopregels, subkopjes en platte tekst zijn. En dat ook de paginatitel, paginaomschrijving, de pagina-URL en zelfs de naam van de afbeeldingen in onze website zoekmachinevriendelijk moeten zijn.’

‘Omdat je daarmee organisch – dus zonder eindeloos geld over te kieperen aan ‘big G’- een hoge ranking krijgt in de zoekmachines. Als ik het goed begrijp.’

Een beetje knagende pijn was duidelijk hoorbaar in haar stem toen ze vroeg: ‘Da’s volgens mij specialistenwerk. Toch?’

Met een biertje in mijn hand – het was volgens mij mijn derde – antwoordde ik een bijna schuldbewust:
“Klopt, ook al omdat je webteksten kort, wervend en overtuigend moeten zijn.

Na een zoekwoordenonderzoek herschreef ik haar webteksten. Haar website is nu klant-en zoekmachine-optimaal. Bovendien scoort ze meer offerte-aanvragen. En haalt ze meer verkoop uit haar website.

Wil jij ook een website die doet wat-ie moet doen: jou meer omzet en winst opleveren? Laten we dan afspreken.

Tijdens een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek krijg je praktisch advies over het gebruik van zoekwoorden. Desgewenst geef ik je ook inspirerende ideeën. Over aansprekende content bijvoorbeeld.

Bellen 0654.220.452. Of stuur me een mailtje.

Meer weten over mijn genadeloze MKB WebCheck adviesrapport met 35 adviezen/tips?
Kijk op https://www.rhinoz.nl/product/genadeloze-mkb-webcheck-35-punten/

Over Jeroen van Netten / Rhinoz (web)tekst + marketing

Rhinoz (web)tekst + adviesTekst-expert/copywriter Jeroen van Netten van 1-mans bureau Rhinoz (web)tekst + marketing in Soest is gespecialiseerd in verkoopstimulerende content marketing.
En in het makkelijk uitleggen van complexe materie. Je mag ‘m gerust een veelzijdige en creatieve vakidioot noemen. Hij schrijft o.a. zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO webteksten), korte teksten voor e-mails en blogs maar ook lekker leesbare teksten voor whitepapers en e-papers. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

Interesse in een inspirerend adviesgesprek? Maak vrijblijvend een afspraak.

Scroll Up