Echt de weg kwijt – blog

De succesvolle ICT-ondernemer had de website voor zijn bedrijf zelf gebouwd. En dat was te zien.

Op aanraden van een goede zakenrelatie van hem in Amersfoort was hij op mijn website beland. En had in mijn webshop een MKB WebCheck gekocht. Voor het luttele bedrag van € 320,-.

So far so good. Zijn gloednieuwe website had ik beoordeeld op 35 punten. Op tekst, usability, zoekmachinevriendelijkheid, techniek en vormgeving.

Mijn adviezen en tips had ik vervolgens aangegeven in een praktisch en beknopt rapport. Toen kwam het.

Want, ai, die adviezen en tips deden hem een beetje pijn. En ik had hem tevoren nog wel zo gewaarschuwd: ‘
Jij wilt meer verkopen via je website of webshop?’ Wees dan voorbereid op een inspirerend maar genadeloos adviesrapport.’

Het toelichtende adviesgesprek via Microsoft Teams duurde aardig wat langer dan anders: geen 0,75 uur maar bijna 1,5 uur.

Geeft nix natuurlijk. Ik ben niet zo van ‘ik druk nu de stopwatch in en wilt u even bijbetalen?’.

Zijn website zat technisch goed in elkaar. En ook wat betreft zoekmachinevriendelijkheid mankeerde er weinig aan. Wat er wel mis was? Van alles. Maar vooral ontbrak het aan overzichtelijkheid.

En dat is killing. Want geen enkele webbezoeker wil een doolhof binnenstappen. Of door een overdaad aan bomen geen bos meer zien.

Een webbezoeker komt namelijk bijna altijd met een duidelijk doel naar je website.

Hij of zij wil meer informatie over een product of dienst. Of over jouw bedrijf. Of wil prijzen weten.
Meestal heeft een webbezoeker geen tijd. Of neemt niet de tijd.

Mijn micro-tip voor jou: maak het je bezoeker zo makkelijk mogelijk. En maak je website zo overzichtelijk als het maar kan. Bied hapklare brokken aan. Zodat-ie op jouw homepagina binnen 5 seconden aantreft wat hij/zij verwacht. En wil.

Want – echt waar – zo weinig geduld heeft een gemiddelde webbezoeker.

Geef heel snel aan waarin je precies gespecialiseerd bent. Gebruik niet te veel menu-items in je website.
En plaats een balk met een open zoekfunctie. Om eens iets te noemen.

Hoe het nu is met de website van onze ICT-man? Wat dacht je? Die is inmiddels lekker overzichtelijk en scoort prima.

Wil jij ook een website die doet wat-ie moet doen: jou meer omzet en winst opleveren?

Dan is mijn genadeloze MKB WebCheck adviesrapport met 35 adviezen/tips waarschijnlijk ook iets voor jou.

Kijk op https://www.rhinoz.nl/product/genadeloze-mkb-webcheck-35-punten/
Bellen kan ook: 0654.220.452. Of stuur me een mailtje.

Over Jeroen van Netten / Rhinoz (web)tekst + marketing

Rhinoz (web)tekst + adviesTekst-expert/copywriter Jeroen van Netten van 1-mans bureau Rhinoz (web)tekst + marketing in Soest is gespecialiseerd in verkoopstimulerende content marketing.
En in het makkelijk uitleggen van complexe materie. Je mag ‘m gerust een veelzijdige en creatieve vakidioot noemen. Hij schrijft o.a. zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO webteksten), korte teksten voor e-mails en blogs maar ook lekker leesbare teksten voor whitepapers en e-papers. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

Interesse in een inspirerend adviesgesprek? Maak vrijblijvend een afspraak.

Scroll Up