Content koning – blog

Inhaken op actualiteit levert bij content marketing extra attentiewaarde op. Daarom: ‘I practice what I preach.’

Misschien probeerde je, net als ik, gisteren zo’n heerlijke oranje tompouce naar binnen te werken. En heb je één of zelfs meerdere oranjebittertjes gedronken. En vervolgens enkele biertjes. Gewoon tegen de dorst.

Zoals elk jaar vieren mijn lieftallige vrouw Miranda en ik Koningsdag samen met onze Soesterse vrienden Aat (met een ‘t’) en Yvonne. Dat is altijd gezellig.

Zo ook gisteren keer. Aat is een heel sociale vriend. ‘Hoestmetdehandel?’ vraag hij altijd als eerste. Deed-ie eergisteren ook. Op het moment dat ik net de bovenste laag van mijn tompouce had verwijderd en daaraan begon te knabbelen. Schijnt de slimste consumptiewijze te zijn.

Eniwee, tussen het happen in mijn oranje gebakje door vertelde ik hem dat ik momenteel voor klanten niet zo zeer bezig ben met reclamemaken. Maar vooral met content marketing.

Aat, een gevatte vent, gezegend met flink veel cynisme: ‘Bedoel je met ‘content’ dat je probeert klanten tevreden te houden? Of slaat ‘content’ op inhoud en zet je nu eindelijk waardevolle inhoud bij je communicatie in?’

Bijna altijd vind ik Aats opmerkingen heel grappig. Nu ook. ‘Beide’ antwoordde ik.

Vervolgens lichtte ik dat heel enthousiast toe: ‘Klanten en prospect kloppen regelmatig bij mij aan voor creatieve ideeën en ideetjes.’

‘Niet raar. Want daar doe ik in. Ik schrijf allerlei verkoopgerichte teksten. En ik bedenk verkoopgerichte ideeën voor hun content marketing. Dat kan zijn voor hun website, e-mailings, whitepaper, e-papers, social media posts of wat dan ook.’

‘Vaak hebben klanten al wel een bepaald idee. Maar weten ze er geen handen en voeten aan te geven.

Of ze denken dat ze onvoldoende te melden hebben om een tijd regelmatig van zich te laten horen. Bijna altijd is er juist meer dan voldoende te melden.’

‘Meer dan ooit zijn klanten ervan doordrongen dat creatieve en overtuigende content heel belangrijk is voor hun verkoop. Als is het maar om ‘in the picture’ te blijven bij klanten en prospects’, zo vervolgde ik.

‘Daar is een mooie kreet voor: ‘Content is king’. Hoe toepasselijk op Koningsdag!’

‘Ik ga bijna altijd eerst vrijblijvend een half uurtje sparren met klant of prospect. Gewoon via Microsoft Teams.

‘Hij of zij mag dan een half uur lang mijn verkoopgerichte creativiteit op het gebied van content marketing aftappen.’

‘Da’s gratis. Natuurlijk hoop ik dat daar dan een betaalde opdracht uit komt. Zo niet, dan niet. Wellicht een andere keer.’

Toen ik klaar was met mijn toelichting op content marketing viel me op dat Aat, tussen het luisteren door, er in was geslaagd om zijn tompouce te veroberen zonder zichzelf of onze parketvloer te bevuilen. De kunstenaar.

Heb jij ook interesse in de verkoopgerichte inzet van content marketing? En wil je vrijblijvend en kosteloos meer weten over de verschillende mogelijkheden? Of wil je gewoon eens inspiratie tanken?

Boek dan een afspraak van een half uur op de dag en het tijdstip die jou het beste passen.

Je kunt je overigens nu al aanmelden voor de eerstvolgende bijeenkomst in mijn online marketingcafé.
Die is op woensdag 19 mei (08.20 – 09.15 uur).

Thema is dit keer “Meer klanten binnenhalen met behulp van marketingdata”. Boudewijn Happé, directeur van het Nieuwegeinse bedrijf DATA-Collectief, zal een klein half uur tot ons spreken.

Aanmelden? Zou leuk zijn. Want geen leuker café dan een lekker vol café. Zo kan ik me nog goed herinneren.

Ik wil op woensdag 19 mei het café in.

Scroll Up