Confronterend mini-webinar – blog

Je hebt waarschijnlijk afgelopen 3 weken elke woensdag om 09.00 uur smachtend je mailbox bekeken. Op zoek naar mijn wekelijkse blogstory met tips en adviezen op het gebied van online/content marketing.

Tevergeefs. Dat had een goede reden. Ik was met mijn geliefde vrouw Miranda op vakantie. In Noordwijk om precies te zijn. Een echte aanrader. Zeker als je van mooie stranden, fijne strandtenten (sorry strandpaviljoens) en lekker fietsen door de duinen houdt. Zoals wij.

Ik had gepland om tijdens mijn welverdiende vakantie goed en lang te overdenken over of en hoe ik doorga met mijn marketingcafé online.

Daar was ik snel uit. Ik ga er zeker mee door. Afgelopen 4 maanden heb ik hier veel tijd en moeite ingestoken. Maar het leverde ook veel op. Enthousiaste reacties van klanten, prospects, suspects en leveranciers. En 2 fijne nieuwe klanten.

Ik kijk onder meer met veel plezier terug op mijn derde marketingcafé online bijeenkomst (16 juni).

Daarvoor had ik, eerlijk gezegd tot mijn eigen verbazing, Rex Bierlaagh, eigenaar van het bureau TWNQL.nl weten te strikken.

Rex, o.a. een bekende keynote spreker op het gebied van zakelijke creativiteit, coach creatief (lateraal) denken, zes denkhoeden en innovatiecoach is namelijk een enorm drukbezet man.

Hij helpt MKB-bedrijven en multinationals bij het vergroten van hun innovatiekracht. Onder meer met trainingstrajecten, workshops en lezingen. Afgelopen jaren sprak hij op tal van grote seminars en congressen.

Rex vult met gemak 3 dagen met superwaardevolle informatie. Tijdens het marketingcafé online mini-webinar op 16 juni had hij slechts 45 minuten.

In een leerzame interactieve bijeenkomst gaf Rex aan in welke denkpatronen we vaak vastzitten. En onthulde hij, o.a. met een confronterende praktijkoefening, hoe je met diverse denktechnieken daar los van kunt komen. Bijvoorbeeld om nieuwe inzichten en nieuwe (verkoop)kansen te genereren.

Duidelijk werd dat innoveren begint met heel veel ideeën. Eén idee is niet goed genoeg.

Wil je zijn bijzonder leuke presentatie ontvangen? Geef maar een gil. Stuur mij een e-mailtje. Is nogal een zwaar document. Stuur ik je daarom per WeTransfer.

Zoals bij elk marketingcafé online mini-webinar hadden deelnemers vooraf vragen voor de gastspreker ingestuurd. Hieronder een selectie daaruit.

  1. Wat is zakelijke creativiteit?
  2. Waarom zou ik zakelijke creativiteit inzetten?
  3. Is zakelijke creativiteit niet gewoon een kwestie van bij elkaar zitten en ideeën opgooien of roepen? Bijvoorbeeld met een drankje bij de hand?
  4. Volgens mij is creativiteit een aangeboren gave. Of kun je dat zelf ontwikkelen/ verbeteren?
  5. Staan resultaatgericht en creatief denken niet lijnrecht tegenover elkaar?
  6. Het inzetten van denktechnieken klinkt voor mij nogal zweverig, terwijl mijn bedrijf en ik nogal no-nonsense zijn. Is dit ook een goed middel of bruikbare werkmethodiek voor ons?
  7. Ik kan me voorstellen dat innovatiesessies en brainstorms prima middelen zijn voor grote bedrijven, maar zijn die ook geschikt voor ZZP’ers en kleine bedrijven?
  8. Wat vind jij van brainstorms waarbij je op ideeën niet mag reageren met ‘Ja maar’ omdat die beperkend zouden werken?
  9. Hoe krijg of ontwikkel je een ‘open mind’ bij jezelf en eventuele medewerkers?
  10. Wat is jouw vakmatige mening over de hoogleraar neuropsycholoog Erik Scherder die je regelmatig op tv ziet?

Benieuwd naar de antwoorden? Lees ze op mijn website.

Wil je hulp/ondersteuning bij je (nieuwe) WordPress website/webshop? En/of heb je behoefte aan verkoopgerichte creativiteit voor je SEO webteksten?

Bel me: 0654.220.452, stuur een mail of plan mij 30 minuten kosteloos in.

Over Jeroen van Netten / Rhinoz (web)tekst + marketing

Rhinoz (web)tekst + advies

Tekst-expert/copywriter Jeroen van Netten van 1-mans bureau Rhinoz (web)tekst + marketing in Soest is gespecialiseerd in verkoopstimulerende content marketing. En in het makkelijk uitleggen van complexe materie. Je mag ‘m gerust een veelzijdige en creatieve vakidioot noemen. Hij schrijft o.a. zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO webteksten), korte teksten voor e-mails en blogs maar ook lekker leesbare teksten voor whitepapers en e-papers. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

Interesse in een inspirerend adviesgesprek? Maak vrijblijvend een afspraak.

Scroll Up