Boek review: Online invloed, een ‘must-read’

Ben je zakelijk online actief? Dan is het boek ‘Online invloed’ een regelrechte ‘must read’ voor je. Dat vind ik zelf.

Maar ook allerlei andere autoriteiten waaronder collega-content marketeers en collega-online marketeers.
Geloof me: ik heb geen aandelen in de uitgeverij. Was het maar waar.

Eindelijk geen gortdroog en taai leerboek. Maar een ‘smulboek’ waarbij je al smullend volop leert. Bijvoorbeeld hoe je van kijkers kopers maakt. En afhakers verandert in aanhakers. Je leert ook hoe je, door gedragspsychologie slim toe te passen, veel meer resultaat haalt uit je website, webshop, app en online campagnes.

Psycholoog en user experience webdesigner Joris Groen en overtuigingsgoeroe Bas Wouters leggen in ‘Online invloed’ haarfijn uit wat werkt en wat niet. En ook waarom. Je krijgt lekker concrete en makkelijk zelf toe te pasbare richtlijnen gebaseerd op 40 jaar praktijkervaring. En op de inzichten van de belangrijkste gedragswetenschappers van dit moment zoals Cialdini, Fogg en Kahneman.

Deze laatste 3 specialisten vervallen en vervielen in hun boeken nogal eens in veel dorre theorie. De auteurs van ‘Online invloed’ zeker niet. Sterker nog. Ik durf de volgende uitspraak aan: met ruim 40 succescases uit de praktijk en meer dan 150 illustraties van do’s-and-don’ts is dit de meest complete en meest praktische gids
voor het optimaliseren van je online (verkoop)resultaten.

Joris Groen verbeterde de verkoopresultaten van honderden websites, webshops, apps en online campagnes. Onder meer van Bol.com, Mercedes-Benz en KLM.

Bas Wouters is overtuigingsexpert. Met zijn online leadgenerator keukenplaats.nl zorgde hij voor een ongekende opschudding in de keukenbranche. Bovendien genereerde hij een miljoenenomzet voor zijn opdrachtgever.

Als enige in Nederland mag Joris Groen zich Cialdini Method Certified Trainer noemen. Het leuke aan Bas: hij weet het goed en leuk te vertellen. En da’s ook wat waard. Zo weet ik. En jij hopelijk ook.

Het boek ‘Online invloed’ kost € 27,50 en is onder meer verkrijgbaar bij bol.com

Bekijk alle blogs

Over Jeroen van Netten / Rhinoz (web)tekst + marketing

Rhinoz (web)tekst + adviesTekst-expert/copywriter Jeroen van Netten van 1-mans bureau Rhinoz (web)tekst + marketing in Soest is gespecialiseerd in verkoopstimulerende content marketing.
En in het makkelijk uitleggen van complexe materie. Je mag ‘m gerust een veelzijdige en creatieve vakidioot noemen. Hij schrijft o.a. zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO webteksten), korte teksten voor e-mails en blogs maar ook lekker leesbare teksten voor whitepapers en e-papers. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

Interesse in een inspirerend adviesgesprek? Maak vrijblijvend een afspraak.

Scroll Up