Blogs | 20 mei 2020

7 belangrijke webdesigntrends in 2020

Zo tegen het eind van het jaar is het goed om even achterom te kijken. Minstens zo goed is het om vooruit te blikken. Als we de allerlei ‘goeroes’ mogen geloven, wordt 2020 een jaar met opvallende trends op het gebied van webdesign. Lees en huiver.

  1. Brutalistisch webdesign
    Inhakend op de maatschappelijke trend ‘Het kan niet lelijk genoeg zijn’. Hoezo rustige vormgeving, een beperkt aantal lettertypes en mooi gephotoshopte plaatjes?
  2. Asymmetrisch is hot
    Een onrustige uitlijning van tekst en/of beeld wordt hip. Ook scrollen van boven naar beneden en van links naar rechts schijnt de nieuwe trend te worden.
  3. No design
    De nieuwste trend is ‘no design’ met alleen maar een paar iconen. Die moeten dan natuurlijk wel supergoed en onderscheidend zijn. Kijk naar Twitter en Airbnb.
  4. Foute kleuren
    Passend bij ‘brutal design’ lijkt in 2020 ongeveer elke kleur en kleurcombinatie te kunnen en mooi te zijn. Gaat smakeloosheid in webdesign oprukken?
  5. Smashing fonts
    Brutaliteit en lef gaan dus de boventoon voeren in webdesign. Populaire fonts in 2020: Gilroy, Circular, Proxima Nova, GT Walsheim of fonts die daar op lijken.
  6. (Subtiel) bewegend beeld
    Video en animaties zijn superhot. Vooral korte, humoristische en/of actuele. Apple Iphone-kwaliteit is vaak goed genoeg en is lekker ‘raw’ en ‘brutal’.
  7. Grains (verfspatjes)
    Dé trend in superhippe webdesigns: subtiele verfspatjes-effecten als achtergrond, in vlakjes of zelfs in buttons. Iets voor jouw zakelijke website?

Over Jeroen van Netten / Rhinoz (web)tekst + marketing

Rhinoz (web)tekst + adviesTekst-expert/copywriter Jeroen van Netten van 1-mans bureau Rhinoz (web)tekst + marketing in Soest is gespecialiseerd in verkoopstimulerende content marketing.
En in het makkelijk uitleggen van complexe materie. Je mag ‘m gerust een veelzijdige en creatieve vakidioot noemen. Hij schrijft o.a. zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO webteksten), korte teksten voor e-mails en blogs maar ook lekker leesbare teksten voor whitepapers en e-papers. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

Interesse in een inspirerend adviesgesprek? Maak vrijblijvend een afspraak.

Effectieve WordPress website/webshop of (SEO) teksten nodig? Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.